Witaj na Forum PTram - Twoim tramwajowym centrum dodatków do gier serii Trainz! Powracamy po dłuższej przerwie z nową werwą do działania. :) Enjoy and have fun!

Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Warsztat PTram
#1
Trochę Was podjaram. Co mam w planach. Wiem, że zdjęcia te były dawno na starym forum, ale wracam do pracy.

Wydać całą serię eNek.

[Obrazek: 4448ab75fabdd03bm.jpg]

[Obrazek: 03cf795ded2cb7a3m.jpg]

[Obrazek: 1c202f8563628698m.jpg]

Dokończyć Tramino.

[Obrazek: 1369f8f23c5cc004m.jpg]

[Obrazek: 3e8264a8f90acf19m.jpg]

Kontynuować Betę.

[Obrazek: 14d5ab28877447a2m.jpg]

I Alfę

[Obrazek: 13a2174fbdb33521m.jpg]
#2
Oj beta by się przydała. W końcu pasażerowie przy remoncie dostaną coś nowocześniejszego niż GT8ZR.
Kibelki, 105-tki i Lydki. Ja was wszystkie sfotografować chce Tongue
#3
Beta jest w dalekich planach. Teraz na warsztacie są eNki. Na nich testuje m.in. różne wersje skryptów.
#4
I tak opłaca się czekać. Na obrazku pudło nie wygląda aż tak niekompletnie.
Kibelki, 105-tki i Lydki. Ja was wszystkie sfotografować chce Tongue
#5
Efekty walki ze skryptem. Zmiana numerów taborowych. Jeden wagon - sześć różnych numerów. Tongue

[Obrazek: 0a5a9cc01902e196m.jpg] [Obrazek: ed4018cd02584a5fm.jpg]
#6
Są losowo wybierane przez gre? Czy dla kazdego wagonu trzeba ustawiac osobno w sesji?
[Obrazek: yearof.png]
#7
W geodecie wybieramy nr taborowy dla każdego wagonu osobno. Jeden model, sześć numerów. W sesji już nie ma wyboru.
#8
Hmmm, a czy standardowe trainzowe numery taborowe nie będą lepsze? Z tego co pamietam to one mogły generować się automatycznie w danych zakresach. Idea
[Obrazek: yearof.png]
#9
Lepiej to wygląda. W przeciwieństwie do alphanumbers nie odstaje od płaszczyzny.
A po drugie, to w ramach ćwiczeń ze skryptem, a po trzecie kaprys autora. Big Grin Big Grin Big Grin
Fakt, że alphanumbers daje większe możliwości, ale chodzi mi po głowie inne wykorzystanie tej skryptowej opcji.
#10
Ciekawe. Nareszcie będzie można postawić kilka tych samych wagonów na mapie i nikt się nie przyczepi Big Grin  Te wszystkie skrytpy będą implementowane do wszystkich nowszych modeli czy tylko do eNek?
Kibelki, 105-tki i Lydki. Ja was wszystkie sfotografować chce Tongue
#11
Wszystkie nowe modele będą na tym samym skrypcie.
#12
A co powiecie na to:

[Obrazek: 767f6166fa9aa82em.jpg] [Obrazek: 7734b5c4ee2820adm.jpg] [Obrazek: 1b0721fceb777633m.jpg]

W geodecie wybieramy kolor pudła. Mogą być różne miasta, odcienie, zabrudzenia. Tongue Tongue Tongue
#13
Nic innego powiedzieć nie mogę... Mistrzostwo!
Kibelki, 105-tki i Lydki. Ja was wszystkie sfotografować chce Tongue
#14
Uparty jestem z texture replacement. Bardziej realne. Ale gdy ktoś chce wpisać swoje to może wybrać DestingsTable. Ujarzmiłem skrypt. Tongue Tongue
 
[Obrazek: c13d44ac63c9f9fbm.jpg] [Obrazek: ad94b5fc91c9346dm.jpg] [Obrazek: 0d13fb5fbb6e022dm.jpg] [Obrazek: 5e8a741ca9c953e1m.jpg]
#15
Piotr, jak tak sobie patrze na ten wózek to mnie nachodzi jedna kwestia. On nie jest za jasny?

A i druga rzecz, musze isc na korepetycje do Ciebie z tym. Zrobilbym patent jak w Combino
[Obrazek: yearof.png]
#16
Tekstury to teraz sprawa drugorzędną. Cały czas walczę ze skryptem. Mam jeszcze jeden pomysł. Nie bardzo kumam o co Tobie chodzi z Combino. Muszę zobaczyć co on ma za patent.
Co do korepetycji, to jeszcze nie ten etap.
#17
No w combino miałeś Dest Sign, który działał poprzez texture-replacement.
[Obrazek: yearof.png]
#18
Muszę sprawdzić co tam jest.
#19
Ktoś pomyśli, że znowu nic się nie dzieje. Prace trwają. Zrezygnowałem z edycji numerów taborowych poprzez skrypt. Numery są na teksturze.
Tak wygląda to teraz:

[Obrazek: 3ebe02bbfe1b7cccm.jpg] [Obrazek: f55f4e72ab5b06b5m.jpg] [Obrazek: 0378abebbb0a3639m.jpg] [Obrazek: 305cc7fb380997c5m.jpg] [Obrazek: 0654bee5f035b5adm.jpg]
[Obrazek: b7da8844d3a13a2bm.jpg] [Obrazek: 5269e1c9db63d289m.jpg] [Obrazek: 47493932efe803f0m.jpg] [Obrazek: 7272b41b54ca8ac7m.jpg] [Obrazek: dedd6ddfc7c9c9eam.jpg]

Będą dwie wersje. Fabryczny 4N:

[Obrazek: 937205294d7f931cm.jpg]

oraz przebudowany N do standardu 4N. Posiada duże okna z lewej strony.

[Obrazek: 0ad8d1b5bf86b68fm.jpg]

A to protoplasta eNek, czyli KSW w Poznaniu oznaczony jako typ H, od Heidelberg.

[Obrazek: f061df94a38cb676m.jpg]
#20
Nie chcę zabrzmieć jak ktoś mający na koncie więcej niż 0 działających skryptów do Trainza, ale czy nie jest w teorii możliwa zmiana współrzędnych UV poszczególnych cyfr numeru taborowego w keyframe'ach animacji i ustawianie ich właściwego położenia poprzez SetMeshAnimationFrame? To brzmiałoby jak dość przyjazne rozwiązanie dla edytowalnych numerów ograniczające draw calls do jednego na każdą cyfrę i ilość tekstur do pojedynczego atlasu z wybranym krojem.
Robił 4N do OMSI zanim stało się to modne.


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości